"RRR"

RRR: Ινδία Oscar Snub Explained

Το ιστορικό έπος του SS Rajamouli ήταν μια προφανής επιλογή για την υποβολή των Όσκαρ της Ινδίας, αλλά ακόμη και χωρίς να είναι η επίσημη επιλογή της χώρας, το ταξίδι της σεζόν των βραβείων μόλις ξεκινά.

SS Rajamouli βρισκόταν στη μέση της εκστρατείας του για τα Όσκαρ όταν Ινδία πέταξε ένα κλειδί στη διαδικασία. Η χώρα ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα ότι δεν θα υποβάλειRRR», το πρωτοποριακό έπος δράσης-περιπέτειας στα ινδικά Τελούγκου που έχει γίνει έκπληξη στις Ηνωμένες Πολιτείες, ως η επίσημη υποβολή του για Όσκαρ Καλύτερης Διεθνούς ταινίας. Αντίθετα, η Κινηματογραφική Ομοσπονδία της Ινδίας πήγε με το «Last Film Show», ένα αυτοβιογραφικό δράμα ενηλικίωσης για την ολοένα αυξανόμενη αγάπη ενός νεαρού αγοριού για τον κινηματογράφο.

Για πολλά κοινά που έχουν αγκαλιάσει το “RRR” (το οποίο σημαίνει “Rise, Roar, Revolt”) τους τελευταίους μήνες, η απόφαση προκαλεί σοκ σε πολλά μέτωπα. Το “RRR” ήταν η σπάνια ταινία διασταυρούμενης εκδήλωσης από την Ινδία. Η ταινία συγκέντρωσε 65 εκατομμύρια δολάρια το Σαββατοκύριακο των εγκαινίων στην Ινδία και στη συνέχεια κέρδισε 14 εκατομμύρια δολάρια στις ΗΠΑ, χάρη στην επανεκκίνηση του κινηματογράφου σε arthouses που η Variance Releasing ονόμασε «encoRRRe». που επικαλύπτονταν με μια μεταγλώττιση στη γλώσσα Χίντι που εμφανίστηκε στο Netflix, όπου έγινε ακόμη μεγαλύτερο φαινόμενο.

Έχει εισπράξει 170 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως και παρέμεινε στο top 10 του Netflix για 14 συνεχόμενες εβδομάδες, καθιστώντας το ακριβώς το είδος του διεθνούς φαινομένου που οδηγεί φυσικά σε βραβεία δυναμικό εποχής — η υπόσχεση του «Παράσιτου», συνεχίστηκε.

Παρακολουθώντας την ταινία, είναι εύκολο να καταλάβετε γιατί: Το “RRR” είναι ένα συναρπαστικό ιστορικό θέαμα, με σεκάνς δράσης πρώτης τάξεως που δεν αποβαίνουν σε βάρος μιας συναισθηματικής ιστορίας στον πυρήνα του. Η πλοκή, εμπνευσμένη εν μέρει από τα σανσκριτικά έπη Ramayana και Mahabharata, ακολουθεί τις προσπάθειες ενός φύλακα της φυλής (NT Rama Rao Jr.) που έχει ανατεθεί να σώσει ένα κορίτσι που έχει απαχθεί από τις αποικιακές αρχές. Ενώ είναι μυστικός, γίνεται φίλος με έναν αξιωματικό της Ινδικής Αυτοκρατορικής Αστυνομίας (Ram Charan) καθώς το ζευγάρι δεσμεύεται για την αμοιβαία ισχύ και τον προφανή πατριωτισμό τους. Αυτοί οι δεσμοί δοκιμάζονται, φυσικά, καθώς αποκαλύπτεται η αλήθεια. Στη διαδικασία, υπάρχουν εκπληκτικές σεκάνς δράσης και μια αίσθηση κλίμακας αντάξια του Cecil B. Demille: μια ακολουθία που μοιάζει με τραπέζιο κάτω από μια γέφυρα, μια γροθιά με μια τίγρη και μερικά εκπληκτικά μουσικά νούμερα με τη δυνατότητα να κερδίσουν ακόμα και το Bollywood σκεπτικιστές.

Ωστόσο, για όλη αυτή τη διαφημιστική εκστρατεία, η Ακαδημία της Ινδίας έκανε αυτό που κάνει συνήθως: Αγνοήστε τη διαφημιστική εκστρατεία και ακολουθήστε τις δικές της προτιμήσεις. Το “RRR” δεν είναι σχεδόν η πρώτη ινδική υποβολή που δεν συγχρονίζεται με τις δυνατότητες βραβείων τα τελευταία χρόνια. Μόνο τρεις ινδικές ταινίες έχουν προταθεί στα 65 χρόνια από τότε που η χώρα υποβλήθηκε για πρώτη φορά στην κατηγορία, συμπεριλαμβανομένου του «Salaam Bombay!» της Mira Nair, αλλά η χώρα δεν έχει μπει στην κατηγορία από το «Lagaan» του 2001.

Αλλά υπήρξαν πολλοί πιθανοί υποψήφιοι. Το πλήθος «The Lunchbox» του 2013 στη γλώσσα Χίντι έκανε πρεμιέρα στις Κάννες και έλαβε σημαντική υποστήριξη από την Sony Pictures Classics προτού η Ινδία ξεκινήσει με το «The Good Road». Το 2020, το συναρπαστικό δράμα «The Disciple» του Chaitanya Tamnhane, που εκτείνεται δεκαετίες, έγινε επιτυχία στη Βενετία και σημείωσε τον Alfonso Cuarón ως εκτελεστικό παραγωγό, αλλά η χώρα υπέβαλε αντ ‘αυτού το νευρικό θρίλερ δράσης «Jallikattu».

Η Ινδία έχει την τάση να αποφεύγει την υποβολή ταινιών που αντικατοπτρίζουν την πολιτιστική ιδιαιτερότητα των αφηγήσεων του Bollywood και του Tollywood, με την έξαρση και τη μουσική τους εκφραστικότητα. Αυτό μπορεί να ήταν το μεγαλύτερο εμπόδιο για το “RRR” από την αρχή και η τελική του αναίρεση σε αυτή τη διαδικασία. (Άλλοι έχουν θεωρήσει ότι ο τρόπος με τον οποίο η ταινία φαίνεται να αγκαλιάζει τον ινδουιστικό εθνικισμό, καθιστώντας έτσι τους μουσουλμάνους ως εχθρούς, ήταν κάτι παραπάνω από λίγο προβληματικός στο εσωτερικό.) Αλλά η επιτυχία του “RRR” στις ΗΠΑ ενέπνευσε τον Rajamouli και την ομάδα παραγωγής του να ξεκινήσει μια εκστρατεία βραβείων πριν από τη διαδικασία υποβολής, που χρηματοδοτείται από τη δική του εταιρεία παραγωγής.

Ο Rajamouli ταξίδεψε την περασμένη εβδομάδα στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορόντο για μια δημόσια συνομιλία, ακολουθούμενο από ένα ταξίδι στη Νέα Υόρκη για μια ειδική προβολή στην οποία συμμετείχαν μέλη της Ακαδημίας. Στη συνέχεια θα κάνει μια εμφάνιση στο Κινεζικό Θέατρο στο Λος Άντζελες για μια προβολή IMAX στις 30 Σεπτεμβρίου.

SS Rajamouli στη Βομβάη

Getty Images

Υπάρχουν ακόμα δυνατότητες εκεί: Όπως και με το “Parasite”, το επίτευγμα του Rajamouli είναι αρκετά δυνατό για να σπάσει πολλές άλλες κατηγορίες, όπως σκηνοθέτης και σενάριο, για να μην αναφέρουμε τα πολυάριθμα επιτεύγματα χειροτεχνίας που θα το τοποθετήσουν δίπλα σε “Top Gun: Maverick”. Για τον πρόεδρο της Variance Films, Dylan Marchetti, ο οποίος διευθύνει την καμπάνια “RRR” στις ΗΠΑ, η καμπάνια έχει πολύ δρόμο να διανύσει.

Ο Marchetti, ο οποίος επέβλεψε την επιτυχημένη κυκλοφορία των κινηματογραφικών αιθουσών του μελλοντικού βραβευμένου με Όσκαρ “Drive My Car” πέρυσι, είπε ότι το “RRR” θα λάβει μια σημαντική καμπάνια Καλύτερης Ταινίας, αλλά είδε επίσης δυνατότητες για το καλύτερο πρωτότυπο τραγούδι (“Naatu Naatu”), στο εκτός από κινηματογραφία, σχεδιασμό παραγωγής, μοντάζ και πολλές άλλες κατηγορίες. Οι κατηγορίες υποκριτικής είναι ανταγωνιστικές, αλλά μην υπολογίζετε μια υποδοχή μπαλαντέρ που θα μπορούσε να ευνοήσει τον Rao Jr. ή Charam, που είναι και τα δύο τεράστια αστέρια στη Νότια Ινδία. Το hashtag «#RRRforOscars» ήταν trend στο Twitter την περασμένη εβδομάδα. «Το μόνο πράγμα που αλλάζει αυτή η είδηση ​​είναι ένα βραβείο λιγότερο που μπορούμε να ακολουθήσουμε», είπε ο Marchetti, λίγες ώρες μετά την ανακοίνωση της ινδικής απόφασης. «Υπάρχουν μια ντουζίνα και άλλα που μπορούμε να πάμε τώρα. Αυτή η ταινία είναι όλο το πακέτο».

Σημείωσε ότι όπως το “Top Gun: Maverick” και το “Everything Everywhere All at Once”, το επίτευγμα του Rajamouli αντανακλά τη σπάνια θεατρική ιστορία επιτυχίας στην Αμερική μετά την πανδημία. Έπαιξε 1.200 οθόνες στην αρχική του κυκλοφορία και άλλες 200 όταν επέστρεψε στις αίθουσες. Προς το παρόν, συνεχίζει να παίζει σε θέατρα στο Μπρούκλιν και τη Φιλαδέλφεια, με επιπλέον πόλεις να έχουν κρατηθεί μέχρι το τέλος του έτους. «Δεν νομίζω ότι το «RRR» είναι η καλύτερη ταινία από την Ινδία φέτος», είπε ο Marchetti. «Είναι η καλύτερη ταινία στον κόσμο φέτος. Θα συμπεριφερθούμε ανάλογα».

Θα χρειαστεί μια σημαντική και χρονοβόρα ώθηση για να παραμείνει η ταινία στην πρώτη γραμμή των συζητήσεων για αυτές τις κατηγορίες καθώς η σεζόν θερμαίνεται. Ο Marchetti επικεντρώνεται στο να κάνει τα μέλη της Ακαδημίας να δουν την ταινία στους κινηματογράφους, κάτι που δεν είναι εύκολο όταν πολλοί από αυτούς παρακολουθούν ταινίες στην Πύλη Προβολής της Ακαδημίας, όπου το “RRR” δεν έχει αναρτηθεί ακόμα. «Αυτή τη στιγμή, η εστίασή μας είναι να κάνουμε τους ψηφοφόρους να δουν την ταινία όπως την ήθελε στη μεγάλη οθόνη», είπε ο Marchetti. «Πιστεύω ότι αυτή η ταινία επωφελείται από την ατμόσφαιρα που της δίνει το κοινό — αλλά είναι υπέροχη όπου κι αν τη δεις».

Ο Rajamouli, ο οποίος είναι ένας επιτυχημένος σκηνοθέτης στην Ινδία για σχεδόν 20 χρόνια, δεν επιχείρησε ποτέ να προωθήσει τη δουλειά του σε αυτό το πλαίσιο. Κατά τη διάρκεια μιας συνομιλίας με το IndieWire στο TIFF προτού η ταινία του απορριφθεί από την Ινδία, ο σκηνοθέτης παραδέχτηκε ότι η συζήτηση για τα Όσκαρ ήταν νέα για αυτόν.

«Δεν έχω απολύτως καμία ιδέα για αυτή τη διαδικασία – δεν το έχω σκεφτεί ποτέ», είπε. «Δεν ξέρω πώς λειτουργεί το όλο θέμα. Προφανώς, για έναν Ινδό σκηνοθέτη το Όσκαρ είναι πολύ, πολύ μεγάλη υπόθεση. Όλοι το ονειρεύονται. Αλλά μόνο λίγες φορές είχαμε την ευκαιρία να είμαστε υποψήφιοι. Ό,τι έχει συμβεί μέχρι στιγμής με αυτήν την ταινία έχει γίνει εντελώς οργανικά και αυτό μας έχει δώσει την ενθάρρυνση να προχωρήσουμε παρακάτω».

Ο Rajamouli ανέφερε το “Braveheart” ως έμπνευση για τον τρόπο με τον οποίο το “RRR” συνδυάζει έντονες, βάναυσες αναμετρήσεις δράσης με γνήσια υψηλά στοιχήματα. Το “RRR” δανείζεται μερικά από αυτά τα τροπάρια, αλλά και τα μετατρέπει σε γνήσια ψυχαγωγία, το είδος της στοχαστικής υπερπαραγωγής που θα θέλατε να έκανε το Χόλιγουντ πιο συχνά. Αυτό συμβαίνει επειδή ο Rajamouli έμαθε να αγκαλιάζει τις δυνατότητες πειραματισμού που επιτρέπει ο ινδικός εμπορικός κινηματογράφος. «Έχω αισθανθεί από καιρό ότι ο δυτικός κινηματογράφος έχει ένα σαφές πλαίσιο στο οποίο τοποθετούν χαρακτήρες», είπε. «Στις ινδικές ταινίες, το πλαίσιο ήταν πολύ πιο χαλαρό, σκέφτηκα ότι ίσως πολύ χαλαρό. Αλλά αργότερα, σκέφτηκα ότι το δυτικό πλαίσιο ήταν ίσως πολύ περιοριστικό».

Ο Rajamouli είπε ότι το διευρυνόμενο διεθνές προφίλ της ταινίας είχε επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο ο 48χρονος σκηνοθέτης έχει σκεφτεί την καριέρα του, η οποία μέχρι στιγμής έχει εκτυλιχθεί αποκλειστικά στην ινδική βιομηχανία. «Ο κινηματογραφιστής είναι ένας αφηγητής που θέλει όλο και περισσότερο κοινό να προσεγγίζει τον μεγαλύτερο αριθμό ανθρώπων», είπε. «Ταυτόχρονα, δεν ξέρω πώς λειτουργεί το Χόλιγουντ. Τα τελευταία 25 χρόνια, έχω κάνει ταινίες με έναν συγκεκριμένο τρόπο. Αλλά είμαι αρκετά περίεργος. Αν υπάρχει κάτι που θα μπορούσα να μάθω από αυτό, θα ήθελα πολύ να δουλέψω σε μια παραγωγή του Χόλιγουντ για να μάθω τις αποχρώσεις της δημιουργίας ταινιών εκεί. Ας δούμε πώς θα πάει».

Προς το παρόν, ωστόσο, είπε ότι αναπτύσσει μια νέα ταινία στα Τελούγκου – αλλά όχι μια συνέχεια του “RRR”, παρά το γεγονός ότι πολλές γωνιές του Διαδικτύου φωνάζουν για αυτό ακριβώς. Γέλασε με αυτή την απαίτηση. «Θα ήθελα πολύ», είπε. «Πρέπει να έχω μια ιστορία πρώτα».

Εν τω μεταξύ, θα συνεχίσει να προωθεί το “RRR” σε όλες τις ΗΠΑ Με τη διεθνή συμμετοχή της Ακαδημίας κατά 25% και την αυξανόμενη επιθυμία εντός του οργανισμού να αγκαλιάσει τον διεθνή κινηματογράφο σε όλες του τις κατηγορίες, το ταξίδι της σεζόν για τα βραβεία της ταινίας μόλις ξεκινά.

Εγγραφείτε: Μείνετε ενημερωμένοι για τις πιο πρόσφατες κινηματογραφικές και τηλεοπτικές ειδήσεις! Εγγραφείτε για τα ενημερωτικά δελτία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μας εδώ.

Leave a Comment

Your email address will not be published.